Téma udržitelnosti a upcyklace je architektce a designérce Dagmar Hlaviznové blízké už více než dvacet let. Její značka Aesthetic, která byla dříve zaměřena především na děti, dnes propojuje architekturu s bytovým designem a přináší překvapivá kreativní řešení.
Foto: ARCHIV Aesthetic
Upcyklace je proces znovuvyužití materiálu, který má menší negativní dopad na životní prostředí, než má současná recyklace.
Dagmar proto před časem zaujal nápad režiséra Jana Svěráka vytvořit z desetimetrového filmového plakátu s Terezou Rambou stylové tašky.
Foto: ARCHIV Aesthetic
Zapadalo to do její osobní filozofie, a tak se okamžitě se pustila do práce na prvních unikátních kouscích. I když většinou pracuje s přírodními materiály, jako jsou len nebo bavlna, zpracování plastového banneru pro ni byla velká výzva. Myšlenku se podařilo zhmotnit a nový produkt skvěle zapadl do portfolia ryze české firmy, která se věnuje udržitelné módě a bytovému textilu. V branické dílně Aesthetic, tak vedle lněných piknikových dek a letních šatů, začaly vznikat prototypy tašky, která je vhodná na cesty, k vodě i do města.
Foto: ARCHIV Aesthetic
Téma upcyklace má značka Aesthetic v DNA už od začátku, kdy při šití vznikala spousta různě velkých zbytků látek a odstřižků, které Dagmar využívá pro výrobu svého bestseleru, multifunkčního válce. Ten je ve stálé nabídce v různých obměnách a barevných kombinacích.
Sledujte časopis EDUCA magazín
Pro všechny kdo mají rádi učení.
Velmi zajímavý časopis o celoživotním vzdělávání, vytvořený pod taktovkou šéfredaktorky Kateřiny Černé, můžete zakoupit ZDE
Dagmar Hlaviznová
architektka, designérka a zakladatelka studia Aesthetic, es. 2002
Potřeba estetična je v mé mysli, duši a srdci, vytváří pocit pohody a stability. Mou hlavní inspirací je spojení českých tradic a funkčnosti, jednoduchosti skandinávského styl, elegance italského designu a německé kvality. Tato evropská fusion inspirace, posouvá textilní tvorbu Aesthetic, a napomáhá definovat nový český styl textilního designu.